Fakta om foreningen

Sommerbyen Ejbyvænge blev officielt stiftet den 31. juli 1969.

Der er 274 haver fordelt på 11 stier.

Foreningens adresse, hvor også foreningens kontor ligger, er Vængedalen 533, 2600 Glostrup

Man kan kun blive ejer af en kolonihave i Sommerbyen Ejbyvænge, hvis man bliver skrevet op på foreningens venteliste. Undtagelsen fra ventelisten er alene, hvis man er barn, barnebarn, forældre eller bedsteforældre til et medlem af foreningen, som ønsker at sælge sin have, og hvis have man så køber.

Der skrives op én gang årligt til ventelisten. Datoen meldes ud her på hjemmesiden.

Prisen for en have i Sommerbyen Ejbyvænge ligger på mellem ca. kr. 75.000 (til nedrivning) og ca. kr. 600.000.

Vores haveleje, der opkræves kvartalsvis, er pt. (2023) på kr. 2.850. Heraf er kr. 460 opkrævning for acontovand, der opgøres een gang årligt. Udgifter herudover er eget forbrug af el, som man selv afregner med selskabet, og prisen for en brandforsikring, der er lovpligtig i foreningen.